top of page

Group

Public·7495 members

Hur skapar vi sammanhållning på Gotland?

Upplever ni att de gemensamma utrymmena i ert bostadsområde utnyttjas till sin fulla potential för att skapa gemenskap, eller står kvartersgårdarna oftast tomma? Skulle ni vara villiga att lägga några timmar i månaden på att tillsammans med grannarna sköta om en gemensam odlingslott eller arrangera aktiviteter om hyresvärden tillhandahöll materialet, eller föredrar ni att sköta er själva och låta hyresvärden hantera allt underhåll mot en fast avgift?

11 Views

I många områden används de gemensamma utrymmena tyvärr inte fullt ut, och kvartersgårdar står ofta tomma större delen av tiden. Samtidigt finns det potential om initiativ tas och fler känner sig inkluderade. Jag tror att många skulle kunna tänka sig att bidra med några timmar i månaden, till exempel för en odlingslott eller enklare aktiviteter, särskilt om hyresvärden står för material och stöd. Det kan stärka gemenskapen och trivseln. Samtidigt vill vissa ha bekvämligheten i att allt sköts centralt. En flexibel lösning är nog bäst. För fler perspektiv, se Klicka här - hgfgotland.se

Tel: +447986869394

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

©2021 by Crime Harms Reduction Team. Proudly created with Wix.com

bottom of page